همیشه اطلاعات سیستم های کامپیوتری مهم بوده و هست

هر ساله آمارهایی از خسارت های ریالی، فنی و زمانی بسیار زیادی برای از دست رفتن طلاعات از روی سرور ، استوریج ها و کامپیوترهای شرکت ، سازمان ها ، بیمارستان ها و … منتشر می گردد.

ویروس ها و باج افزارها ، حذف عمدی و یا سهوی اطلاعات ، خطاهای سیستم عامل و یا کرش های ناگهانی ، مشکلات سخت افزاری ، همه و همه می توانند امنیت اطلاعات شما را در هر زمانی در معرض خطر قرار دهند.

بنابراین ضروری است که نسخه هایی پشتیبان از داده ها و اطلاعات را در مکانی امن نگهداری کنید تا در مواقع ضروری اقدام به بازیابی آنها کنید.
همچنین می بایست روشی مناسب برای تهیه خودکار بک آپ ها در زمان های برنامه ریزی شده داشت تا بتوان بدون نگرانی از فراموش کردن زمان بکاپ گیری این فرایند انجام شود.

به عنوان مثال در یک شرکت با تعداد زیادی کلاینت و حداقل یک عدد سرور میتوان راهکاری پیاده سازی گردد که از پوشه ای خاص در کلاینت ها (مثلا فولدر “مستندات شرکت” در درایو D) هر شب فقط از تغییرات جدید بکاپ گرفته شود و در ساعت 1 بامداد پنج شنبه (ساعتی که کمترین حجم اطلاعات در شبکه در حال انجام است) از کل درایو D کلاینت ها و همچنین سرور ، یک بکاپ کامل تهیه گردد.

مسترگارد با راه اندازی سیستم های بکاپ گیری اتوماتیک برای شرکت ها ، سازمان ها ، کارخانجات و … می تواند راهکاری مطمئن برای امنیت اطلاعات و داده های مشتریان گرانقدر داشته باشد.

دیدگاه خود را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری ستاره زده شده اند *